de vuile was van D66

Fri Dec 9 23:43:33 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> over er een rol voor de AIVD is weggelegd bij
 zelfmoordproblematiek bij politici,
>Overigens mag je je afvragen of zo'n AIVD het wel hoort te weten (...)
>verigens twijfel ik of een dergelijke wetenschap enige toegevoegde waarde
>heeft. Dus hoezo 'behoort te weten' ? Wat is het nuttig effect van een
>dergelijke informatie?

 Laat ik voorop stellen: ik vind dit soort dingen moeilijk. Mijn beste vriend
 op de middelbare school heeft zelfmoord gepleegd. De achterblijver worstelt
 met de vraag 'had ik iets kunnen doen ?' en daar komt *nooit* antwoord op.

 Gesteld dat het gerucht waar is en gesteld dat ik ik zou weten om wie het
 gaat, dan zou ik dat hier dus nooit zeggen. Ik vind dat zoiets niet hoort.
 Daarenboven kunnen mensen veranderen.

 Als het gaat om politieke benoemingen mag dit dus wel meespelen in het geval
 dat iemand nog niet veranderd is. Iemand die z'n eigen leven niet op orde
 heeft, hoort niet in aanmerking te komen voor baantjes waarbij hij (zij)
 moet kunnen ingrijpen in het leven van anderen. Als'ie eenmaal veranderd is
 weer wel, overigens.

 Enfin, misschien kan Bert (prima op dreef bij Nova) uitsluitsel geven of dit
 inderdaad het onderwerp is dat speelt. Zoja, dan vertrouw ik er op dat De
 Vries de naam voor zich houdt.