de vuile was van D66

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Sat Dec 10 01:28:59 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL> over er een rol voor de AIVD is weggelegd bij
>  zelfmoordproblematiek bij politici,

>  Laat ik voorop stellen: ik vind dit soort dingen moeilijk.

Dat is het ook. Zeker voor (eventuele) achterblijvers.

> Mijn beste vriend
>  op de middelbare school heeft zelfmoord gepleegd.

Pijnlijk drama, en waarbij vele vragen open zullen blijven. En lang ....

 > De achterblijver worstelt
>  met de vraag 'had ik iets kunnen doen ?' en daar komt *nooit* antwoord op.

Nee, daar komt idd nooit een antwoord op, en die verschrikkelijke vraag
blijft eeuwig 'voortleven'.

>  Gesteld dat het gerucht waar is en gesteld dat ik ik zou weten om wie het
>  gaat, dan zou ik dat hier dus nooit zeggen. Ik vind dat zoiets niet hoort.
>  Daarenboven kunnen mensen veranderen.

Vandaar mijn twijfel over het nuttig effect van een dergelijk 'weten'.
Bovendien, je kunt niet ingrijpen, want mogelijk zelfs aanleiding tot ....

>  Als het gaat om politieke benoemingen mag dit dus wel meespelen in het geval
>  dat iemand nog niet veranderd is.

Hier kan ik jetn iet goed volgen. Immers, je legt m.i. verbanden die er
niet zijn.

> Iemand die z'n eigen leven niet op orde heeft,

??? Leeft niet iedereen zelf met de idee dat dat zo is? En is dat een
juiste constatering/diagnose?

 > hoort niet in aanmerking te komen voor baantjes waarbij hij (zij)
>  moet kunnen ingrijpen in het leven van anderen.

Arbitraire hoor, deze. Je veronderstelt m.i. zaken die niet in elkaars
verlengde liggen.

Bovendien, ik zie er zat zitten op baantjes die daar echt niet thuishoren.

> Als'ie eenmaal veranderd is weer wel, overigens.

Onmogelijk, eenmaal veranderd volgt er juist vaker een geslaagde .... zo
wijst de praktijk uit. Vandaar ook juist mijn vraag, en draagt het dan
niet eerder bij tot .... Immers, die informatie heeft geen toegevoegde
waarde. Slechts veronderstelde, en poogt een antwoord naar 'zekerheden'
die er niet zijn.

>  Enfin, misschien kan Bert (prima op dreef bij Nova)

Straks nog even kijken dan.....

 >  uitsluitsel geven of dit
>  inderdaad het onderwerp is dat speelt. Zoja,

Ontslag, lijkt me, voor die gek bij de AIVD.

 > dan vertrouw ik er op dat De
>  Vries de naam voor zich houdt.

Dat op zijn minst, maar dan had De Vries eigenlijk zijn mond daarover al
moeten houden, mijns inziens. Prudentie lijkt me hier dan namelijk juist
op zijn plaats. De misleiding van die (AIVD-gek) 'kop' weerstaan.

Henk Elegeert