de vuile was van D66

Henk Elegeert HmjE at HOME.NL
Fri Dec 9 22:48:22 CET 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dr. Marc-Alexander Fluks wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
>  Bert Bakker <bbakker at USA.NET> over 'de vuile was van D66' (volgens de
>  AIVD),

>  Henk Elegeert <HmjE at HOME.NL>,

>  Ik heb (bij geruchte) vernomen dat het om een zelfmoordpoging zou gaan.
>  Als dat juist is, dan hoeft 'de vuile was' wat mij betreft niet naar bui-
>  ten. Sterker nog: het zou zeer ongepast zijn als wij zouden weten om wie
>  het gaat. Zoiets is trouwens ook geen 'vuile was'. 't Is wel zo dat de
>  AIVD (wat mij betreft: een noodzakelijk kwaad) zoiets behoort te weten.

In dat geval had het heel goed onder een andere noemer kunnen (moeten)
worden weggeschreven, toch?  Je gaat met een dergelijk uitnodogende kop
daar toch geen gevoelige privatie informatie wegschrijven, lijkt me.
Tenzij je geen hersens hebt uiteraard, maar wat doe je dan uberhaupt bij
zo'n dienst?

Overigens mag je je afvragen of zo'n AIVD het wel hoort te weten als men
niet weet hoe met een dergelijke informatie om te gaan. Nog een 'geluk
?' dat die diskettes daar terecht zijn gekomen waar ze nu zijn !!

In een ander geval was de informatie mogelijk toch op straat komen te
liggen, of erger, misbruikt.

Overigens twijfel ik of een dergelijke wetenschap enige toegevoegde
waarde heeft. Dus hoezo 'behoort te weten' ? Wat is het nuttig effect
van een dergelijke informatie?

Henk Elegeert