Brinkhorst: gasbaten niet voor koopkracht

Wed Aug 17 23:00:22 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Ik, eerder:
>Het gaat er om dat mensen het slachtoffer worden van iets volstrekt kunst-
>matigs.

 Martijn Meijering <mmeijeri at XS4ALL.NL> daarop:
>Dat olie en gasprijzen gerelateerd zijn, is een natuurlijk gegeven.
                                                 ^^^^^^^^^^
 Wat is dat toch steeds voor religieus (excusez le mot, ik bedoel het na-
 tuurlijk niet persoonlijk) 'geouwehoer' ?

>In die zin is er aan een zekere koppeling niks onnatuurlijks.

 Neen, als de bijbel klopt heeft God Hemel en Aarde in 6 dagen geschapen.
 Zo lust ik er ook nog wel 1.

>En dan liefst zo dat politici met hun tengels van de prijzen afblijven.

 Dat doen ze dus al. Het gaat er juist om dat ze dat niet langer doen.
 Dat ze eens gaan nadenken waar de liberale bijbel allemaal toe leidt.
 Hier gaat God dus helemaal niet over; dit behoren keuzes van mensen te
 zijn. Maar de liberalen verschuilen zich liever achter de 'God van de
 Economie' en de 'God van de Natuur'. Maar die bestaan helemaal niet.

 Dit gaat deze keer niet zomaar fout (zoals gewoonlijk het meeste volko-
 men mis gaat), dit gaat onherstelaar fout als mensen weigeren om uber-
 haupt eens over dit soort problematiek te gaan nadenken.

 --> Politici verschuilen zich achter hun slechte cijfers voor natuurkunde
     en wiskunde op de middelbare school. Dat is wat er aan de hand is.

 Als men dit niet oplost, dan houdt onze maatschappij op te bestaan...