Hervormingssecten & homo's in D66

Wed Aug 3 10:55:18 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Dirkie <geensloof at YAHOO.COM>:
>Wat ik niet begrijp is deze redenering: D66 nieuwlichters en hotemototen
>(sp) zitten in de Homobeweging en ondermijnen de zelfkritieke kant van D66
>door het ondersteunen van DIT kabinet. Een kabinet dat homo's bepaald niet
>goed gezindt is

 [Is dat laatste zo ? Eerlijk gezegd volg ik de homo-politiek niet - is die
  er dan ?]

 Het is geen redenering (het is niet mechanistisch), het gaat om een verband
 (het is toestandelijk) - en eigenlijk meer om het constateren daarvan door
 een verband dat de betrokkenen zelf leggen. Want -strikt gesproken- bestaat
 dat verband natuurlijk niet - het zit bij de betrokkenen tussen de oren.

 Centraal staat hun conservatisme. Het gaat momenteel zo verdomd slecht met
 D66 (3-4 zetels en tegen Prinsjesdag is dat wederom 1 minder) omdat een
 conservatief D66 geen achterban heeft. De hervormers, de conservatieven
 van Opschudding, staan feitelijk alleen - maar houden D66 in een ijzeren
 greep. De vrijzinnigheid van D66 is volkomen naar de klote geholpen. Het
 is nu een en al benepenheid wat de klok slaat.