Hervormingssecten & homo's in D66

Tue Aug 2 14:48:50 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Oh gelukkig, Marc,

Dat je me een D66-er van de oude stempel vindt :)

In dat jarenoverzicht van de Gay Krant was ik ook niet te vinden door een
bekend spelfoutje ;)

Henk Krol e.v.a. worden inderdaad vaak aangevallen juist om hun
beminnelijkheid bij derden en hun succes. Kinnesinne inderdaad, zoals ook
Hans van Mierlo wel beschimpt werd.

Overigens ben ik het met Henk Elegeert eens dat aandacht voor misstanden
nooit te veel is, en dat het aan anderen is tegenwicht te bieden, maar dat
het schrijnend is dat misstanden waaraan D66 mede debet is door gebrek aan
dualisme niet de aandacht krijgen die ze verdienen.

Jou gaat het dus om een gebrek aan onafhankelijkheid van
ons-kent-ons-mensen. Maar dat heeft weinig te maken met homoseksualiteit en
de aandacht voor de creaties van het probleem homoseksualiteit door
verknipte hetero's.

Overigens ben ik met je van mening dat homo- noch heteroseksualiteit
bestaat. Zomin als jongereseksualiteit of oudereseksualiteit,
vrouweseksualiteit of manneseksualiteit. Seksualiteit bestaat en is voor
veel geloven en hun aanhangers een probleem, omdat het net als andere
authentieke menselijkheden hun waanideeën en dwangneuroses onderuithaalt.

Ik denk ook dat homohaat niet anders is als de inquisitoire reacties op
wetenschappelijke tegenbewijzen van de onzin die nu eenmaal in achterhaalde
boeken staat. Echte verschijnselen halen mensen hun huichelachtige en
hypocriete verdraaiingen onderuit. Waarom ze denken echt belang te hebben
bij verdraaiingen van natuurlijke werkelijkheden weet ik niet. Wel dat
machtssystemen zo werken.

Fritz