No subject

Tue Aug 2 17:53:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Fritz van Rikxoort <fritz at RIKXOORT.DEMON.NL>:
>Oh gelukkig, Marc, Dat je me een D66-er van de oude stempel vindt :)

 Graag gedaan.

 Ik realiseer me best het gevaar: homo's als zondebok voor de teloorgang
 van D66 of van de rampzalige politiek van Aso. Dat mag -uiteraard- nooit
 gebeuren. Bij Thom De Graaf (ook geen hervormer) bestaat een dergelijk
 zondebok-effect ook - terwijl het enige dat men De Graaf in deze kan ver-
 wijten is dat hij Opschudding niet met de hak van z'n schoen heeft ver-
 morzeld zodra het monster z'n kop opstak.

 Daarnaast bestaat bij dat zoeken naar verbanden via het web altijd het
 gevaar dat men eerst twee keywords intikt en als er dan een reeks resul-
 taten op 't scherm verschijnt men vervolgens daarin (de bevestiging van)
 een verband ziet terwijl men dat verband er eerder zelf heeft ingelegd
 door middel van de keuze van de keywords.
 Dat was de reden dat mijn resultaat mij Medy Van der Laan en Intelligent
 Design onlangs zo leuk was: Medy van der Laan kwam toen zelfs niet in
 m'n zoekactie voor - en toch ging het over haar.
 Ik ben zelf altijd de meest kritische als ik naar dergelijke verbanden
 zoek (reden waarom ik maar geen ander rozenkruisers-vondsten postte, die
 konden alleen maar afbreuk doen aan wat in elk geval wel klopte).

>In dat jarenoverzicht van de Gay Krant was ik ook niet te vinden door een
>bekend spelfoutje

 Platform tegen Pensioendiscriminatie ?
 Zo oud ben je toch nog niet ?

>Henk Krol e.v.a. worden inderdaad vaak aangevallen juist om hun
>beminnelijkheid bij derden en hun succes.

 En hij is natuurlijk heel erg goed... nou ja, voor een VVD'er... :-)

>Jou gaat het dus om een gebrek aan onafhankelijkheid van ons-kent-ons-
>mensen. Maar dat heeft weinig te maken met homoseksualiteit en de
>aandacht voor de creaties van het probleem homoseksualiteit door
>verknipte hetero's.

 Ja zoiets. Ik heb het eigenlijk in 't geheel niet over homo's.

 Ik leg niet zozeer een verband - volgens mij ziet het er juist naar uit
 dat de betrokkenen dat zelf al hebben gedaan. Ik constateer slechts,
 meer eigenlijk niet. Ik gebruik wat wiskunde om valkuilen als hierboven
 te omzeilen.

 Het beeld dat mogelijk zou kunnen ontstaan is dat een aantal conservatieve
 homo-activisten in hun hervormers-woede bereid zijn om D66 aan hun strijd
 op te offeren - zoals ze eerder bereid waren om het COC en de GayKrant
 daaraan op te offeren. (Maar misschien ga ik nu net een stapje te ver).

 Marc Fluks, Amsterdam