Voorstanders EU-Grondwet zetten ultieme wapen in: na verwerping wordt Grondwet toch ingevoerd

Fri Apr 29 10:58:03 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Lenny <geensloof at YAHOO.COM>:
>Ben het met je eens dat Marc's onderbouwing nu en dan
>wat beter zou kunnen.

 Denk je dat ik al die vreselijke dingen vind die ik vind door daar
 na te gaan zoeken om daar weer iets anders mee aan te tonen of zo ?

 Neen, ik vind die dingen doordat de computer er tegenaan loopt. Met
 een mening (die ik in 't geheel NIET heb), heeft dat niets uitstaande.
 Dat nieuwtje van Reuters vond ik doordat de computer keek of er een
 update was van dat nieuwtje van gisteren in de subject-regel van deze
 mail. En dat vond ik weer door de computer te laten zoeken naar pers-
 berichten waarin zowel 'Juncker' als 'constitution' voorkwamen en dat
 deed ik omdat Radio 1 daarover begon. Meer niet. Volstrekt meningloos
 maar daarentegen juist weer WEL onderbouwd.

 Overigens lijkt het mij dat de voorstanders van de grondwet nu einde-
 lijk eens hun standpunt zouden moeten onderbouwen. Ik heb nog nooit
 ergens iemand die grondwet zien onderbouwen. Men heeft het over,
   * Zelfbedachte fabels die men ook weer zelf gaat weerleggen. Dat
     komt dus tamelijk schizofreen over.
   * De tegenstanders. Daar zou iets mis mee zijn. Dat komt dus tame-
     lijk paranoide over.
   * Irrelevante kreten als 'we gaan naar de toekomst', 'we zijn een
     klein landje'... Dat komt dus nogal stupide over.
   * Men constateert zaken. 'In de grondwet zijn de eerdere verdragen
     opgenomen.' Dat komt nogal navelstaarderig over want die dingen
     heeft men er immers zelf ingezet.

 Extrinsieke flauwekul dus ! NIMMER gaat het -intrinsiek- over de EU-
 Grondwet ZELF ! Kennelijk weet men zelf niet waarom men daar voor zou
 moeten zijn.

 Laten we het dan maar niet doen, lijkt mij.
 De meerderheid van de burgers denkt er trouwens zo over...