Prijsstijging door de euro

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Apr 20 10:29:12 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Geweldig die zg. onderzoeken hoor Bart maar weer hebben ze het dan over
gemiddelden.
Wij krijgen hier de reklamefolders van zowel de Aldi en Lidl uit Nederland
en Duitsland in de bus dus we kunnen erg goed vergelijken. Prompt kom je dan
tot de conclusie dat je veel beter even de grens over kan wippen. Soms een
of andere aanbieding daargelaten.
Wie de moeite neemt om nog even 5 km verder te rijden is nog beter af en
gaat naar een hele grote super waar je werkelijk snel klaar bent met
opnoemen wat ze niet hebben. Niks schuld geven of zo maar gewoon letten op
de prijzen. Sommige zaken zijn in Nederland zeker goedkoper maar over het
algemeen niet, en die dingen koop je dan simpelweg niet daar.
Electronica en auto's zijn er zeer zeker goedkoper maar daar gaat het niet
om, het gaat om wat de mensen nodig hebben elke dag. Je hebt een mazzel
bart, je hoeft mij niet te geloven en je kan rustig naar AH blijven gaan
hoor, van mij mag je. Wel dom eigenlijk dat al die vele duizenden mensen de
moeite wel nemen om de grens over de gaan en volgens die artikeltjes dus
meer geld gaan uitgeven. En wat je ver haalt? Nee Bart, het is voor ons
zelfs nog dichterbij dan de dichtsbijzijnde AH. Sterker nog Bart, de
Hollandse zaken die je er kan kopen, tomaten en zo bijvoorbeeld zijn er
goedkoper dan in Nederland. Als je wil mag jij uitzoeken hoe dat komt.

Ger