ASO schaft huidige AOW af

Dik geensloof at YAHOO.COM
Wed Apr 20 05:40:37 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Zonder op ieder punt in te gaan. Iets dat ik wel kan,
maar gewoon te lui voor ben het volgende:
Je bent het kennelijk met mee eens "dat nederland veel
op Oost-Duitsland lijkt" zoals hieronder weergegeven.
Dan kom je met een plan dat iemand geschreven heeft om
iedereen een basis inkomen te verstrekken. Waar dat
geld, eccenomisch gezien vandaan moet komen blijft
errug duister maar dat terzijde.
 Mijn eerste trip naar Mainland China vond plaats in
1982. Wij werden als gasten rondgeleid in een bus met
een erudite engels sprekende tolk.
Toen een Australier vroeg of er ook werkelozen in
China waren, antwoordde de erudite Chinees in perfect
engels: Wij hebben geen werkelozen, wij hebben mensen
die op werk wachten.
Moraal van het verhaal Iedereen had een basis
inkomen..
Dus het is een van twee voor Martijn die in deze zijn
achternaam eer aan doet.

Geloof me nou maar. Geef de Polen werkvergunningen.
Laat ze lekker werken. Die Hollandse schilders gaan
wat  anders doen. Jij weet kennelijk ook niet wat
marktwerking behelst. In een andere thread zeg je dat
de prijs van een product bepaald wordt door vraag en
aanbod. Nee. De prijs wordt bepaald door de
productiekosten+redelijke winst. Als dat nationaal of
internationaal niet mogelijk ga je op de fles. Je
voorbeeld over marktwerking en de problemen met de
geprivatiseerde overheidsbedrijven hebben hier weinig
of niets mee te maken omdat zij bijna zonder
uitzondering een monopolie hadden.
De uitzondering was een chemiebedrijf in Limburg dat
het goed deed internationaal en het na privatisatie
nog steeds goed doet.
Maar die moesten altijd al echt concurreren.
Kortom je suggestie van een Basis salaris nog apart
van de haalbaarheid zoals gememoreeerd is weer een
ander subsidielapje. Als je je eigen broek, als
bedrijf, niet op kunt houden dan stopt het te bestaan.
Full Stop.
enuf

Make Yahoo! your home page
http://www.yahoo.com/r/hs