Prijsstijging door de euro

Ger gmw.arts at HOME.NL
Tue Apr 19 19:40:57 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Tja Bart, maar dan kijk je alweer naar de gemiddeldes. Veel mensen in
kleinere dorpen hebben geen Aldi of zo.
Ze hebben de mogelijkheid zo goed als niet om ze te mijden.

Wij wonen hier vlak aan de Duitse grens, 500 mtr, en gaan wekelijks onze
boodschappen daar halen. De Duitse Aldi en Lidle zijn nog een behoorlijk
goedkoper als hier in Nederland. Nog een paar kilimeter verder is er de
Extra, een gigakoophuis die ook zeer voordelig is. Bij alle drie de winkel
is zeker 75%  van de auto's op de parkeerplaatsen voorzien van een geel
kenteken. Bij de Extra kunnen er minstens 1000 staan. Van heinde en verre
komen ze daaruit Nederland op af.
Wel allemaal geld wat de Nederlandse kas misloopt natuurlijk maar dat willen
ze zo blijkbaar. Hier in Venlo is het meest gebruikte uithangbord in het
winkelcentrum te huur of te koop. Voor de Euro bleef elke Venloenaar er weg,
geen parkeeroplaats meer te vinden en het zag zwart van de Duitsers, nu zijn
de rollen omgedraaid. En Venlo is natuurlijk niet de enige plek aan die
grens.
Ik betaal bijvoorbeeld voor een kratje Duits bier, 20 halve liters 5,49
Euro. Maar ook vlees en dergelijk is er schrikbarend goedkoper. Een krop
ijsbergsla kostte afgelopen vrijdag hier in de winkel 1,69 en in de Duitse
Lidl 0,79 Euro. Jammer voor Zalm hoor maar we steken hier massaal de grens
over.
En niet alleen wij, je schrikt er soms van als je ziet van hoever men komt,
Eindhoven is geen uitzondering.

De prijzen moest ik aan mijn vrouw vragen hoor. Ik ben daar niet zo in
thuis. Blijft staan dat er in Nederland miljarden worden misgelopen
hierdoor. Wat is de EU toch goed voor ons land he. Vooral voor de werkelozen
die het oplevert die vroeger hier in de winkels werkten.

Ger