Prijsstijging door de euro

Martijn Meijering mmeijeri at XS4ALL.NL
Tue Apr 19 19:50:13 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> De prijzen moest ik aan mijn vrouw vragen hoor. Ik ben daar niet zo in
> thuis. Blijft staan dat er in Nederland miljarden worden misgelopen
> hierdoor. Wat is de EU toch goed voor ons land he. Vooral voor de
> werkelozen
> die het oplevert die vroeger hier in de winkels werkten.

Ger, in een woord: onbegrijpelijk. Hoe kan dit in vredesnaam? Waarom staat
er geen ondernemer op die in Nederland een goedkopere supermarkt opricht?
Wie het weet, mag het zeggen. Weet je toevallig hoe de prijsontwikkeling
in de Duitse supermarkt is geweest?

Wat doet jou nou denken dat een en ander met de euro te maken heeft? Ik
zou juist verwachten dat de consumenten nu beter prijzen kunnen
vergelijken dan voorheen. En blijkens jouw verhaal doen ze dat ook. Hoe
komen Nederlandse supermarkten hier mee weg? Duitse erbeidskrachten zijn
toch zeker niet goedkoper dan Nederlandse?