fearless politics

Antid Oto antidoto at HOME.NL
Mon Apr 18 14:46:33 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk, het probleem met sommige criticasters is het
bekritiseren in de trant van: ik moet er niet aan denken
want.. als je er over nadenkt dan krijgen we toestanden. Wie
ben jij om mij een pro-kapitalistische houding aan te meten?
Kapitalisme is inherent anti-kapitalistisch: het vreet
zichzelf op ten koste van. Moeten we dat ook nog stimuleren,
om zodoende de kapitalisten gunstig te stemmen vanwege de
trefkans van pro-kapitalistische kritiek?

Ik stem oude politiek en regeringspartijen ongunstig. Denk
aan een GWB die straks prinsheerlijk zomaar Margraten mag
bezoeken. Mijn klomp breekt als Bert Bakker daar geen
kamervragen over gaat stellen.