De (gekozen) burgermeester

Ger gmw.arts at HOME.NL
Sun Apr 17 19:22:59 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Een naar experiment, idd en waarvan de gevolgen nog lang
> door zullen dreunen. Is er (nog) wel perspectief na ASO,
> Ger? De Tweede Kamer, vol met vertegenwoordigers, zijn wel
> angstvallig stil hoor. Als er werkelijk alternatieven zijn
> zouden hun die juist aan het kabinet voor dienen te houden,
> lijkt me. En niet alleen het kabinet, maar zeker zo
> belangrijk, dat men (kiezer/burger) weet dat er ook
> daadwerkelijk alternatieven zijn.

Was het maar slechts een experiment Henk, men denkt er naar mening niet eens
over na en doet maar gewoon. Confrontaties met alles en iedereen die een
volgend kabinet weer hard nodig zullen hebben. Perspectief zal er wellicht
wel zijn maar er zal eerst een massa aan vertrouwen terug gewonnen moeten
worden.
Een kamer vol vertegenwoordigers hoort het ook te zijn maar dan
volksvertegenwoordigers ipv partijvertegenwoordigers.
Een paar lui welke de dienst uitmaken en de rest van de fracties hobbelt er
achteraan om misschien ook wat voortgang te boeken in de partijhyrachie.
 Maar wat je zegt, het zal nog heel erg lang doordreunen en voor heel wat
mensen zeer nare gevolgen hebben.

Ger