Zojuist aan dood ontsnapt... (deel 2)

Thu Apr 7 11:15:52 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>:
>Samir A tast door zijn activiteiten overduidelijk en in hoge mate de
>veiligheid van anderen aan.

 Samir A. is de zoveelste immigrant die vastloopt in de Nederlandse maat-
 schappij en vervolgens doordraait. Het is toch heel treurig als iemand
 het soort gedachtenspinsels heeft waarvan rechts-radicalen hem nu ver-
 denken ze te willen uitvoeren ? Die Samir A. is net zo gek als Hirsi Ali
 (en om dezelfde reden) - maar strafbaar is zoiets niet.

 Ik heb ook wel eens op deze lijst de URL gegeven (haalde toen nog het
 meelezende Algemeen Dagblad) van het 'terrorist handbook' (daar staan
 tal van recepten in hoe men een krachtige bom maakt), wie dat bekijkt
 is nog geen terrorist. Een paar toetsjes indrukken en men heeft de
 plattegrond van de Tweede Kamer uit het online kadaster, maar wie dat
 bekijkt is nog geen terrorist. Weer wat andere toetsjes indrukken en
 men heeft gestoorde moslim-teksten op de monitor, maar wie dat doet...

 Het enige wat we weer 's zien is dat Hirsi Ali in staat van hysterische
 extase raakt en de aandacht van de media zoekt. Meer is er niet aan de
 hand.

>De vraag of, en zo ja hoe, we onze veiligheid kunnen beschermen tegen
>mensen die grootschalige aanslagen beramen voordat die aanslagen ook
>daadwerkelijk gebeuren is inderdaad vele malen belangwekkender dan een
>individuele roofoverval in Amsterdam.

 Neen, dat is niet zo. De roofovervallen vinden DAADWERKELIJK plaats,
 die zijn echt. Dat gezeur over terroristische aanslagen zit daarentegen
 TUSSEN DE OREN, dat is hysterie.

>Heb je nog een foto kunnen maken of anderszins bij kunnen dragen aan het
>oppakken van de overvallers?

 Ik bood een persmuskiet (het wemelde ervan, waar die mensen zo snel van-
 daan komen is mij een raadsel) aan een mooie foto van mij te maken...
 maar dat zag'ie niet zo zitten...   :-)