Alternatieven voor D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Apr 7 11:23:53 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Mark Giebels wrote:
> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Henk Vreekamp provoceert de lijst de laatste tijd steeds vaker met zijn
> 'VVD-leden' opmerkingen. Ik voel me niet aangesproken. Al was het alleen
> maar omdat de kans bestaat dat die vreselijke Wiegel ooit weer
> lijsttrekker of bestuurder van die partij gaat worden....
>
> Maar toch, welke alternatieven zijn er voor een D66-lid zoals ik, mocht
> D66 onverhoopt verdwijnen of opgaan in een andere partij,

Kom kom Mark, niet zo pessimistisch, en bovendien waarom zou
je het zoeken bij partijen die nu al deel uitmaken van
politieke partijen democratie?

Die moeten het hebben van de macht van het getal i.p.v. de
kracht van het argument.

Kortom: Wat te denken van een nieuwe politieke partij die
geheel vernieuwend (op alle niveau's) op een andere manier
de democratie vorm willen geven? De burger zelf weer
centraal en dat ipv. het groepsdenken van de huidige
politieke cultuur?

Want, waarom immers moeten inleveren op tal van punten
terwijl je zelf aan het debat deel zou kunnen nemen?

Politieke partijen (be)horen slechts een idee, een hogere
visie uit te dragen, maar het is aan de burger zelf daaruit
een voor hem/haar geschikte keuze te kunnen maken.

Henk Elegeert