Asielzoekers in Winterswijk

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Apr 6 07:08:36 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Ger,
>
> Het lijkt erop dat deze mensen zich door mensensmokkelaars vanuit
> Afghanistan enkele reis naar hiertoe hebben laten brengen.
>
> Als dat zo is, welke manier stel je voor om op een correcte manier van
> zulke ongenode gasten af te komen?

Daar gaat het toch niet over. We hebben een procedure hier waarbinnen die
mensen legaal hun protest of hernieuwde aanvraag mogen
afwachten.Intussentijd geeft het geen pas zulke mensen, inclusief baby, maar
de straat op te gooien. Sterker nog, degene die nog wel een beetje
menselijkheid in zich hebben te bekritiseren.
Gelukkig is het met deze mensen niet aan de orde maar in feite worden de
mensen in de straat er door ASO mee opgescheept. Het zou ook kunnen dat
zulke mensen door nood aan het stelen slaan of zo.
Ik oordeel niet of die mensen al of niet terecht hier zijn, ik heb het over
de manier waarop er met mensen wordt omgegaan. Zoals is al zei behandelen we
de grootste misdadigers vele malen beter. Daar komt bij dat de wijze waarop
ze hiet zijn gekomen niks af doet aan het feit of ze terecht zijn gevlucht.
Als jij zo met je hond om zou gaan kreeg je de dierenbescherming op je dak
en werd je gestraft.

> De helft van de wereldbevolking zou misschien wel graag in Nederland
> willen wonen, en wie geeft ze ongelijk.

Dat komt omdat ze niet weten hoe we met mensen omgaan en langzamerhand de
mensenrechten aan de laars lappen.

> Misschien zouden ze kunnen helpen de mensensmokkelaarsbende op te
> rollen, dan zou daar wat tegenover kunnen staan. Wel anoniem, anders
> lijkt het wat risky voor ze met zulke mafia.

Kijk aan, je geeft zelf al een mogelijkheid aan. Toch iets anders dan mensen
maar als beesten de straat op te schoppen.

Ger