Internet vs. D66

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Apr 1 09:09:47 CEST 2005

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Is dat nu de democratie die D66 voorstaat? Je komt er even bij en mag
> meestemmen of je nu wel of niet even later weer vertrekt.

Schitterend, Ger. Dus die vakbondspraktijken horen niet
thuis in een democratie?

> Je oude getrouwe leden, die de partij geholpen hebben te worden wat het is,
> die destijds hun stem gegeven hebben aan een meedoen met ASO,

Er is een andere partij in de 'markt' geweest voor deelname
aan de regering maar hebben die kans laten liggen. Daarmee
ook de invloed laten liggen op beleid wat door die kiezers
beoogd werd, zelfs de door de gemeenteraad gekozen
burgemeester.

Ten aanzien van die belangen heeft een (de machtsbeluste)
partij het maar overgelaten aan de (daardoor verzwakte)
vakbonden.

Ten aanzien van de door de gemeenteraad gekozen
burgemeester, heeft diezelfde partij haar (on)macht
mis-/gebruikt om de democratie een oor aan te naaien.

 > zien hun
> invloed gereduceerd worden door mensen die bereid zijn om 30 Euro op tafel
> te leggen.

???? Jij kent hun stemgedrag? Hun mogelijkheden tot een
afweging te komen? Een die verantwoord is?

> En dadelijk vol trots naar buiten komen met de mooie ledengroei?

D66 kan nog altijd een vakbond worden, Ger. :)

> Als dat is
> wat D66 met democratie bedoeld laat dan die gekozen burgemeester en de
> andere veranderingen ook maar zitten.

Nee natuurlijk niet, Ger.

> [...]
> het congres gezonden met een stem vanuit de afdeling. Zo doen, zij het
> indirect alle leden mee. Bij D66 kunnen er van de, was het zoiets van 13.000
> leden, ongeveer 2000 binnen als ze het eerste zijn tenminste.

 > Niet-leden die
> heel vroeg zijn en betalen nemen hun plaats in het bepalen de uitslag.

> Wat zal een oud getrouw lid zeggen, die niet meer binnen kan en thuisgekomen
> op de TV hoort dat er een X-aantal nieuwe leden zijn ingeschreven, al of
> niet tijdelijk. Zou die werkelijke roepen, dat is nu echte democratie???????

Nee, daar heb je een punt, Ger. D66 zorgt slecht voor de
invloed van haar eigen leden. De kennis- en innovatiepartij
weet ICT zelfs nog niet een plaats te geven binen de eigen
gelederen.

> Ze moeten zich eens laten nakijken daar.

Eens.

> En zo'n partij moet ons land mee besturen? Het is echt ongelooflijk.

Ja, dat vind ik ook erg. Eens dus.

> Zouden
> ze soms de extra inkomsten belangrijker vinden of zo of wil men zo even de
> kosten van het congres reduceren?

Geen idee.

> Het laat zien dat D66 na bijna 40 jaar nog steeds geen volwassen partij is.

Je hebt gelijk. Ze hangt nog steeds vast aan de partij
politieke cultuur die dit land zo lam legt en waarin ze
(noodgedwongen) onderdeel van vormt.

> We geven asielzoekers de eerste dag dat ze binnenkomen toch zeker ook niet
> alvast maar stemrecht, en terecht. Je kan bij D66 een stem kopen voor 30
> Euro.

Hebben ze die over, Ger?

> Ze blijven ook hierin zichzelf steeds maar belachelijker maken.

Maak je de partij nu verwijten daar waar het juist deze
partij is die van die partijpolitiek cultuur af wil die
juist dat mogelijk heeft gemaakt?

> Er werd van de week gesproken over een interventie vanuit de PvdA om te
> zorgen voor tegenstemmen, wie weet komt dat wel uit de hoek van de VVD of
> CDA om voor voorstemmen te zorgen.

Alles kan, maar partij politiek gekonkel dat niet over de
inhoud gaat.

>  Je kan er van alles bij
> bedenken maar je zou er bijna onafhankelijke controleurs naar toezenden die
> moeten beoordelen of het allemaal wel eerlijk verloopt.

Je hebt een punt.

> Zo maakt D66 er een bananenreplubliek van, een totaal ongeloofwaardige
> partij, zo presenteren ze zichzelf.

De presentatie kan stuuken beter, idd.

> Het mag duidelijk zijn dat een afkeuring mijn voorkeur heeft maar de manier
> waarop is in mijn ogen een godspe. Dat de leden dit pikken zeg.

Er een vakbond van maken, Ger? ;)

Henk Elegeert