broncode

Mon Sep 27 11:05:09 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik,

Het begon met een column van Plasterk die bewezen acht dat iets niet kan,
met een constructie van opeenvolgende willekeur, dat bewijs sluit niet
(omdat informatie en beelden niet een opeenvolgende willekeur van de
toevallig mogelijke vormrepresentaties hoeft te zijn), wat niet wil zeggen
dat ieder die inziet dat dat bewijs niet sluit Sloots broncode moet bewijzen
of een andere moet heruitvinden.

Bij herhaling ga je niet in op de tegenargumenten tegen het geconstrueerde
tegenbewijs van de mogelijkheid van het bestaan van zoiets als een broncode.
Ik ben in staat echte teksten te onthouden en kennelijk in een vorm op te
slaan en te reproduceren, juist door de beperking van mogelijke
lettervolgordes in woorden en zinnen in een taal. Dat een willekeurige
volgorde van letters in (niet bestaande) woorden en zinnen meer nepboeken
zou mogelijk maken dan ik kan onthouden en opslaan bewijst niet dat ik
samenhangende teksten niet efficienter kan onthouden en reproduceren dan
wanneer ik slechts de individuele letters zou onthouden en opslaan.

Fritz
.