Hans Wiegel zojuist over D66

Marc de Droog marcdedroog at ZONNET.NL
Sun Sep 26 16:41:05 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,

inderdaad.. er liggen tegenbegrotingen. Maar de enige "discussie" die ik
erover hoor is het lange/korte termijn verhaal. Zolang er geen goede
grondige analyse ligt van het probleem wat het kabinet probeert te
schetsen, zal deze discussie ook niet verder komen, verwacht ik.
Wat ik hier overigens wel had verwacht, was dat de media met een
fatsoenlijke analyse van de diverse begrotingen zou komen. In plaats
daarvan, doet de media weer wat ze steeds doet: verslaggeven i.p.v.
journalistiek onderzoek. Oftewel: napraten van de holle argumenten die
worden gegeven, zonder dat hier enige inhoud naar boven komt op grond
waarvan we als kiezers mee kunnen denken en een beslissing kunnen nemen.

Begrijp me niet verkeerd: ik steun het kabinetsbeleid ook niet
kritiekloos. Ik zeg alleen dat het kabinet me meer de indruk geeft een
visie te hebben dan de oppositie. (Hoewel ook dat slechts bij een indruk
blijft).
Ik kan het gewauwel van Lodewijk de Waal en consorten niet meer aanhoren
zonder terug te schelden naar mijn radio. Ik wil het hebben over de
problemen, ik wil het hebben over oplossingen (hoe vaak heb ik dit nu
gezegd?). Met retoriek schieten we geen steek op. Het leidt tot opstand en
ondoordachte acties.

Voorbeeld: polls wijzen uit dat men bereid is meer te betalen voor het
behoud van solidariteit. Hier wordt vaak naar verwezen in de discussies.
Wat hierbij niet gevraagd wordt is hoeveel men bereid is meer te betalen.
Dat kan ook niet, omdat niemand de moeite heeft genomen uit te zoeken wat
het huidige stelsel (zonder wijzigingen) ons in de toekomst gaat kosten.
Zonder die informatie kan toch geen beslissing worden genomen?

Marc.

--
Zon Gratis ADSL. De voordelen van gratis internet met de snelheid van
ADSL. Zonder abonnementskosten en zonder vast contract. Je betaalt