broncode

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Sep 26 00:12:06 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Joris van den Wittenboer wrote:

> Bijvoorbeeld: indien op de achtergrond van een scene een tv staat.... Dan
> zou dat al miljarden standaard beelden moeten opleveren. Immers op die tv
> kunnen alle films, alle tvseries draaien die allemaal te zien moeten zijn.
> Om nog maar te zwijgen over de rest van de omgeving. Naast de tv kunnen alle
> soorten bloemen staan ..(knip)
> Hoe standaardiseer je dat?

Maar daar ga je uit van een vooronderstelling dat de * analoge*
informatie is gestandaardiseerd. De TV, de bloemen, het zijn analoge
beelden. Bij Sloot (ik fantaseer verder)hebben we het over * digitale*
  informatie, nullen en enen dus, en het maakt voor die nullen en enen
niet uit of ze in een bepaalde configuartie tv's of bloemen voor onze
netvliezen toveren. Het gaat om een standaardsamenstelling en structuur
van bits en bytes, nullen en enen die beelden en geluid overbrengen.