Huiswerk voor Hein

Fri Sep 24 15:48:03 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On vrijdag, sep 24, 2004, at 15:01 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Ook hier past een correctie.

Ojee, daar gaan we weer.
Een pathologisch liegende malloot wil een
correctie toepassen. Ik ben benieuwd.

> Ik heb ú ooit vergeleken met de hetzers en de beeldmanipulators van de
> NSB.

Nee, mij niet. Wel de heer Hagens.
Zoals ik al vaker heb betoogd: ik was aanvankelijk bij jou
helemaal niet in beeld - zie archief.

> Uw methoden van zwartmaken, karikaturalisering en rancineuze
> stereotypering,

Jajaja, je moet nu toch echt eens de hand in eigen boezem
steken jongeman.

> gekoppeld aan uw obsessieve fixatie aan enkele bestuurders die u wel
> eens een stevig maar terecht standje gaven,

De enige die scheldend zijn vermeende gelijk trachtte
door te drijven was jij, Heintje.
Die andere bestuursleden waren gelukkig wat beschaafder.

> lijken zó te zijn overgenomen van totalitaire regimes als de
> nazi-staat of de DDR (links of rechts, les extrêmes se touchent).

Ja, je obsessie met Duitsland is bekend.
Zoek nou eens een keer hulp voor jezelf jongeman.
In plaats van deze lijst te vervelen met je frustraties.

(Wat is er precies gebeurd; was je pappie soms fout
in de oorlog? Dat is dan toch geen schande? Kun je
hier gerust opbiechten hoor. Neem een voorbeeld
aan Sytze van der Zee.)

> En de zogeheten "lul" was gereserveerd aan een laffe anonimus die de
> moed niet had onder eigennaam te publicereren en zich daarom "maisil"
> noemde.

Nee, de persoon in kwestie heeft zich op jouw verzoek meteen
voorgesteld.
Hij was dus niet anoniem. Daarna begon jij te schelden.
Hij heeft verklaard dat hij op Internet bekend stond als 'Mairsil', en
dat
dat de reden was dat hij die naam ook bij DB.NL gebruikte.

> Daarom wred hij  "maislul" genoemd.

Neenee, jij noemde hem 'maislul' Verder niemand.
En waarom deed je dat? Omdat je net als die gekke
George Bush van het principe uitging: wie niet voor
is is tegen mij. En omdat Mairsil een eigen opvatting
had en niet klakkeloos jouw domme gedaas honoreerde
werd hij dus door jou uitgescholden.
Net als de rest van de lijst.

Je bent gewoon een halvegare, Hein van Meeteren.
Dat is wel pijnlijk natuurlijk, maar ontkennen help niet.

> Het was een schande.

Ik vind het inderdaad een schande.
Jij hebt hier immer een grote mond over allerlei
mensen. Maar je bent zelf een moreel defecte
clown. Dus al die kritiek op anderen staat je helemaal
niet Heintje Davids. Zelfkritiek, weet je wel?

> het was wereldschokkend. Het was in 1999 en we moeten er nu, vijf jaar
> na dato, nog steeds op terugkomen.

En hoe komt dat? Omdat je er niets van hebt geleerd.
En omdat je er maar over *blijft* liegen.

> Ik zal het u daarom nog maar een keertje vertellen:

Dat hoeft niet Heintje Davids.
De hele lijst weet inmiddels hoe jij liegend en scheldend
en statuten schendend je zin hebt doorgedreven.

(Mellie Uyldert)

> Ik heb tijdens een campagne in het gooi een keertje 10 minuten thee
> gedronken bij deze dame, omdat een partijgenote van me daar indringend
> om had gevraagd. Ik was in die tijd lijsttrekker, en honoreerde dit
> soort verzoeken van hardwerkende vrijwilligers. Met de dame had en heb
> ik niets.

"Van Meeteren liet de lezers van Uylderts clubblad De Kaarsvlam weten
dat hij een uiterst leerzame gedachtenwisseling had gehad met het
kruidenvrouwtje en daarbij riep hij alle Uyldert-fans op de stem op
zijn partij uit te brengen. Dat formuleerde hij zo: 'Het was een goede
gedachtenwisseling. We hadden het erover hoe kaal de huidige politiek
is geworden. Hoe weinig bezield de huidige generatie politici zijn werk
doet. Hoe weinig mensen nog echt warm kunnen worden en zich in willen
zetten voor een idee, een visie of een ideaal. Mellie vertelde ons van
het ''genius'', de diepere stem van de wijsheid in ons, waarmee we
contact kunnen krijgen, en hoe vroegere koningen of heersers zich vaak
lieten leiden door zo'n stem.' Dit, aldus de ecologische lijsttrekker,
kon dienen als inspiratie voor een 'derde weg', 'tussen de kilte van
het kapitalisme en de verstikking van het communisme'."
http://www.groene.nl/1995/30nov94/kompess.html

En dat allemaal in tien minuten? Hahahahaha. Heintje toch.

> Ik heb over koetjes en kalfjes gepraat

Goede gedachtenwisseling; bezield; 'genius'.
Het gesprek ging toch niet over het weer, zo
te lezen. Je dacht: ik kan leuk de aanhangers van
Mellie Uyldert trekken als stemmers op mij.
Helaas mislukt. Volgende keer beter Heintje.

Welterusten.

Erik vdMb