Huiswerk voor Hein

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Sep 24 15:01:56 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Erik van den Muijzenberg wrote:

> Het voordeel van mijn leeftijd is dat ik Hein van Meeteren
> nog heb meegemaakt als een zijn opponenten voor 'lul' en
> 'NSB-ers' uitscheldende regent, die ik later zag poseren als
> redelijk denkende anti-regent bij D66.

Ook hier past een correctie. Ik heb ú ooit vergeleken met de hetzers en
de beeldmanipulators van de NSB. Uw methoden van zwartmaken,
karikaturalisering en rancineuze stereotypering, gekoppeld aan uw
obsessieve fixatie aan enkele bestuurders die u wel eens een stevig maar
terecht standje gaven, lijken zó te zijn overgenomen van totalitaire
regimes als de nazi-staat of de DDR (links of rechts, les extrêmes se
touchent). En de zogeheten "lul" was gereserveerd aan een laffe anonimus
  die de moed niet had onder eigennaam te publicereren en zich daarom
"maisil" noemde. Daarom wred hij  "maislul" genoemd. Het was een
schande. het was wereldschokkend. Het was in 1999 en we moeten er nu,
vijf jaar na dato, nog steeds op terugkomen.
Ik zal het u daarom nog maar een keertje vertellen: u hebt uw zinnetje
niet gekregen, mijnheer van den Muijzenberg. U stond praktisch alleen.
En u kunt nog zo lang met uw voetjes stampen, briesen en met uw vuistjes
door de lucht maaien, u krijgt uw zinnetje nu niet en nooit niet.
* Db.nl is opgeheven per unaniem bestuursbesluit, en daarmee basta.*

> Diezelfde Van Meeteren raakte overigens ooit in de ban
> van het Blut und Boden kruidenvrouwtje Mellie Uyldert,

U hebt een merkwaardige opvatting van "in de ban", kameraad. Ik heb
tijdens een campagne in het gooi een keertje 10 minuten thee gedronken
bij deze dame, omdat een partijgenote van me daar indringend om had
gevraagd. Ik was in die tijd lijsttrekker, en honoreerde dit soort
verzoeken van hardwerkende vrijwilligers. Met de dame had en heb ik
niets. Ik heb over koetjes en kalfjes gepraat en was blij er weer weg te
zijn. Daarop meende een of andere neurotische journalist, met de naam
Zwaap (Groene) allerlei complottheorieén te moeten opdissen in een
ellenlang en onleesbaar stuk, waarom hij smakelijk is uitgelachen door
vakgenoten. Alleen een verdoolde ziel als u neemt dit soort verhalen
serieus. Maar ja, als u íets kan vinden om uw obsessie ten aanzien van
mijn persoon uit te leven zal u het niet laten. Hou daarom vooral zee,
kameraad. Demoniseer tot u een ons weegt.

  en
> moest dus maar niet zo afgeven op zijn leeftijdsgenoten
> louter omdat zij ooit eens in de ban van iets verderfelijks
> zijn geweest.

Tien minuten thee drinken bij een rare stokoude dame met verkeerde
ideeën is iets anders dan jarenlang lid zijn geweest van een club die de
massamoorden van Stalin vergoelijkte.
Uw vergelijkingen raken kant noch wal, maar daaraan ben ik bij u gewend
geraakt.