Huiswerk voor Hein

Fri Sep 24 14:33:34 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On vrijdag, sep 24, 2004, at 12:36 Europe/Amsterdam, Hein van Meeteren
wrote:

> Het voordeel van mijn rijpe leeftijd is
> dat ik de namen nog ken van de toenmalige Stalin-vererende rode
> rakkers,
> en ze nu zie terugkeren in de mantels van wetenschapper en columnist.
> Sommigen noemen zich zelfs liberaal, terwijl de ondertoon van
> totalitarisme voor de fijnruiker op te snuiven is....

Het voordeel van mijn leeftijd is dat ik Hein van Meeteren
nog heb meegemaakt als een zijn opponenten voor 'lul' en
'NSB-ers' uitscheldende regent, die ik later zag poseren als
redelijk denkende anti-regent bij D66.

Diezelfde Van Meeteren raakte overigens ooit in de ban
van het Blut und Boden kruidenvrouwtje Mellie Uyldert, en
moest dus maar niet zo afgeven op zijn leeftijdsgenoten
louter omdat zij ooit eens in de ban van iets verderfelijks
zijn geweest.

Erik vdMb