Huiswerk voor Hein

Ellen Vunderink evu at PLANET.NL
Fri Sep 24 14:33:27 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk,

Ik heb het debat in Rotterdam, waar ik woon maar niet verschrikkelijk veel
affiniteit mee heb, niet goed gevolgd. Wat ik er echter van heb gezien
heeft mij (tot nu toe) niet geërgerd. Wat ergert jou? Wat maakt het zo
schandalig?

Ellen

NB
Vorig jaar Kerst heb ik mij wel verschrikkelijk geergerd. Aan een campagne
met foto's van een zwerver en mensen die hem voorbij liepen. Daarbij de
tekst: geef niet aan hem, geef om hem. Ds. Visser gaf zijn steun aan die
campagne, de enige reden dat ik dacht dat ik het wellicht mishad, maar op
mij kwam het over als een campagne die het laatste restje
medemenselijkheid, mededogen en medeleven doodde.