Kabinet vernietigt pensioen

Raimond de Tempe Raimond.de.Tempe at HCCNET.NL
Mon Sep 20 21:00:12 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Inderdaad Hein, dat geldt toch ook voor heel wat mensen die in intellectuele
beroepen hun brood verdienen of verdiend hebben.

Dacht je dat ik me voor een tientje voordeel per maand me de rompslomp op d
ehals haal om tge kijken of ergens anders goedkoper stroom kan krijgen of
warmte?
Ik moet er niet aan denken te gaan onderhandelen met brutale vlegels van
taxichauffeurs over de prijs, die ene kee dat ik een taxi nodig heb. Ik weet
liever tevoren wat mijn tram- of treinreis kost, wat mijn huisarts kost of
mijn tandarts, en dan de zekerheid te weten waar ik aan toe ben. Mijn kop
staat er niet naar aldoor de commerciële jongen uit te hangen. Ik ben niet
voor niets jaren lang ambtenaar geweest, en ben het eigenlijk nog? Ik heb er
de energie niet voor om ook daar nog achter aan te moeten lopen, het gewone
bestaan is al inspannend genoeg, met die dingen die ik echt de moeite waard
vind. (Een beetje begrijpen waarom de dingen zo inelkaar zitten, en wat
uiterst warme menselijke contacten onderhouden - daar besteed ik liever die
extra energie aan.)

Laat mij dan maar mooi weten waar ik straks op kan bouwen wat de financiën
betreft, van mijn pensioen. Geen avonturen alstublieft.
En over langer doorwerken: mij is nog nooit gevraagd of ik alsjeblieft die
leuke adviseursbaan erbij wil nemen!
En voor handenarbeid ben ik gewoon niet geschikt.

/rdt