MKB begint ook te klagen

edebets1 at EURONET.NL edebets1 at EURONET.NL
Tue Sep 14 14:53:40 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Ger,

Dit zijn nog maar een paar voorbeelden, wat dacht je wat de afschaffing van het
PC Prive project voor omzetgevolgen heeft?
Dit kabinet zegt niet alleen dat er een economische crisis is, ze creeert een
crisis door dit soort maatregelen!
In ieder geval hebben we de pensioenfondsen ook mee: afschaffing van het
prespensioen/VUT en het "direct" opnemen van de pensioentegoeden zou een
regelrechte beurskrach veroorzaken. Ga maar na, om de verplichtingen (in dit
geval direct opvragen van pensioenrechten) moeten de pensioenfondsen een
aanzienlijk deel van hun beleggingsportefeuille liquideren. Je hoeft echt geen
econoom of beursgoeroe te zijn om te voorspellen wat er dan gebeurt!
Komisch overigens dat een demonstratie van de vakbonden bij de pensioenfondsen
direct succes had.....
Heeft dit rampenkabinet door al dit gezeur nog voldoende draagvlak binnen de
samenleving?

Ernst Debets/
Zaanstad