Roken in de horeca

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Tue Sep 14 14:44:35 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Tue, Sep 14, 2004 at 02:21:01PM +0200, W.E.vandeGriendt at utwente.nl wrote:
> [...]
> zoveel heeft aan de sportclub en een blinde weinig aan het Rijksuseum.
> De Schepper is immers niet bij machte ons rechtvaardig te bedelen.
>
> Maar Henk,
> voor al deze mensen zijn wij bezig om onnodige belemmeringen weg te nemen
> zodat zij wel aan al dit soort dingen kunnen deelnemen. Voor wat betreft
> invaliden, kijk maar eens naar de paralympics en denk maar eens aan alle
> braille, geluidsbanden, etc in musea en vergeet dan niet de kunst die
> speciaal bedoeld is om met alle zintuigen waar te nemen, behalve met je

Juist, maar de olympische spelen worden niet afgeschaft ten gunste van
de paralympics en ik ben niet verplicht in het Rijksmuseum alle tekst
middel braille tot mij te nemen.
Een enkel rookvrijcafe is prima, mocht dat rendabel zijn, maar een verbod
over de hele linie is waanzin.

> Het gaat om activiteiten die negatieve externe effecten hebben op anderen en
> die in mijn ogen niet op anderen mogen worden afgewenteld. Het is geen
> pesterij, het is een rechtvaardigheidsvraagstuk.

Fris mijn geheugen even op inzake rechtvaardigheidstheorie. Met het
utilitarisme strookt het in elk geval niet en ook achter de sluier van
Rawls ben ik nog steeds tegen een rookverbod in alle cafe's. Wat is
er nog meer populair tegenwoordig?

Groeten,
--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |