Betuwelijnen en Wilders e.d.

Sun Sep 5 11:24:37 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On zondag, sep 5, 2004, at 08:12 Europe/Amsterdam, Ellen Vunderink
wrote:

> Het lijkt 'bon ton' om te zeggen dat dit van binnenuit veranderd moet
> worden. Ik vind dat een mooie smoes om achterover in je luie stoel te
> gaan
> zitten afwachten. Maar wat dan wel?

Mijns inziens is dit niet iets dat je *binnen* een partij kunt
oplossen, want het is een probleem van de wijze waarop
partijen met ons stelsel omspringen.
Als het iets is dat onder Nederlandse burgers breed herkend
wordt, dan zou een volksbeweging de volksvertegenwoordiging
er op moeten wijzen dat leden van de volksvertegenwoordiging
dienen te handelen *zonder last tof ruggespraak*.

(Dat laatst is toch nog zo, hoop ik, of heb ik iets gemist?)

In het uiterste geval zou een one-issue beweging moeten
worden opgericht, een politieke partij met slechts 1 doel:
het verbieden van fractiediscipline.

Erik vdMb