Weg met religieuze symbolen

Henk Vreekamp vreekamp at KNOWARE.NL
Fri Sep 3 09:02:09 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Democs,

Nu het in Frankrijk gelukt is, lijkt me dat Nederland aan de beurt is: weg
met de hoofddoekjes in openbare gebouwen en particuliere nutsinstellingen.

Ik erger me al jaren aan omroepsters met een gouden kruisje aan de
halsketting, bepaalde bedeltjes, die verschrikkelijke keppeltjes (symbool
van eerbied enerzijds en vrouwenminachting anderzijds), tulbanden, die drie
puntjes bij vrijmetselaar-handtekeningen en die religieuze uniformen buiten
religieuze instellingen. Allemaal symbolen die een godsdienstoorlog
aankondigen. Moord, verderf, discriminatie - daar ben ik als links-liberaal
fel tegen.

Dat onze apartheidsaanhangers daar relativistisch over doen - ze voelen
zich te goed voor zulke "imbeciele" kwesties - diskwalificeert hen voor het
politieke bedrijf. Vrijheid, gelijkheid en broederschap, weet u nog wel!

Dus, een initiatiefwetsvoorstel graag.

Uw simpele agnost,
Henk Vreekamp, Utrecht