Ontslagvergoeding

Ger gmw.arts at HOME.NL
Fri Sep 3 10:08:11 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Helemaal met je eens Hein maar er ontstaat natuurlijk ook een stuk
rechtsongelijkheid.
Mensen die het geluk hebben meteen weer een baan te vinden hoeven niks in te
leveren. Mensen in de top die geen WW nodig hebben vangen dikke handdrukken
en leveren niks in. Dit kabinet is er enkel op uit de mensen die toch al
pech hebben onderuit te halen en liefst helemaal de grond in te trappen. Het
maakt niet uit of je nu ziek wordt of werkeloos, de grond moeten ze in het
liefst flink aantrappen.
Ik mag hopen dat de 3 vakcentrales deze herfst veel bijval krijgen en dit
kabinet aso kunnen laten zien dat niet alles meergepikt wordt. Van mij mag
Nederland een tijdje helemaal plat, meer schade dan dat dit kabinet
veroorzaakt kunnen we toch niet maken.

Bezuiniging? Nee hoor, al die mensen die werkeloos worden of dreigen te
worden moeten maar stevig gebruik maken van aanvullingen op de rechtshulp om
hun baan te houden. Een vergoeding eisen heeft geen zin dus er wordt niks
bezuinigd. En de werkgever die echt van een werknemer af wil heeft er ook
wel wat voor over onder de tafel of in natura. Zoals een bedrijfsauto met
een bepaalde waarde die je mag houden, etc.

Trouwens proficiat met opzegging van je lidmaatschap. Om ze wakker te
schudden zou dat eigenlijk massaal moeten gebeuren.

Ger