Felle kritiek op 'prestigestrijd' OM

Sun Oct 31 13:56:16 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Je schreef:
> Dan moet je voor verkiezingen van rechters en officieren zijn,
Conform de huidige regeling, dus.

Ik: ???

> want jouw waterscheiding der machten ook bij de benoemingen leidt tot
> ondoorzichtige belangenverstrengelingen en het elkaar aanwijzen en laten
> benoemen van vriendjes uit eigen kringen.

Controle Fritz, goede afspraken en controle, transparantie
en duidelijke rolverdeling(en). Een 'buhne' ook waarop zich
dat helder en duidelijk afspeelt.

Ik: ???
Ons kent ons en zelfbeheer en -bevlekking en elkaar de balletjes toespelen,
geen transparante benoemingen door ons, het volk zelf, en geen controle en
afrekening door ons, het volk zelf.

> Dat is het probleem, niet alleen
> bij alle politieke benoemingen en voordrachten door regeringen, maar ook
> bij de beneomingen van rechters en officieren.

Je hebt het over twee (wezenlijk) verschillende zaken. In
het eerste geval gaat het om politiek en in het tweede geval
om beoordeling en inzet van kwaliteiten voor een functie.
Een functie bovendien die boven het interne van zo'n
organisatie uitstijgt.

Ik: Niet een functie maar een machtsfunctie. Elders democratisch verkozen en
benoemd. En democratisch gecontroleerd.

Ik probeer weer tussen alle regels verder te lezen en te antwoorden, maar
handig en overzichtelijk is het niet: