Democratisch Europa (Was: Re: Europese Joden gedwarsboomd bij vuige plannen)

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Sun Oct 31 13:46:28 CET 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Fritz van Rikxoort wrote:

> Daarom was ik het met je eens, dat los van de ondemocratische verkiezing
> van Europese bestuurders, zoals hier in ons land van alle bestuurders,
> ik liever als homo, agnost of ongehuwde zonder aanrecht, met de
> openlijke Buttiglione praat, dan te maken met en last van de stiekeme
> Buttiglione's van het CDA, PvdA, wat minder VVD en zelfs van D66
> (staatssecretaris Ybema was zo'n bedriegelijke griezel) of van CNV en
> FNV, die erger dan Buttiglione hun enge persoonlijke overtuigingen,
> zonder dat ze door het volk of alle werknemers gekozen zijn, steeds
> [...]

En daar raak je een gevoelige snaar. Nederland is ondanks het getetter
van de van der Laans en Buitenwegs een van de conservatiefste landen van
Europa aan het worden. Een benepen conservatisme waarvan dit kabinet een
  stevig exponent is. Dit kabinet waarin D66 een prominente stem heeft.
Mij komt het voor dat in het EP een staaltje overcompensatie heeft
plaatsgegrepen. Omdat D66 ín dit kabinet geen tegengas durft te geven,
doet ze het via de u-bocht van het EP. Dan komt onze dappere Louswies
(overigens volstrekt ondemocratisch geparachuteerd door de partijtop in
2002) ineens in actie. Niets over een beleid hier te lande dat én de
homo's, én de werkende vrouwen, én de gezinnen met kinderen waarin
arbeidstaken en zorgtaken eerlijk worden verdeeld, én de ongehuwde
moeders en vaders,én de gescheiden eenoudergezinnen, én de singles, én
de studenten, én de kleine zelfstandigen terug gestompt worden in veel
te hoge lasten en veel te weinig ontplooiingskansen, of, erger nog, in
hun afhankelijkheid van een mager uitkerinkje. Daarover hoor ik de
wakkere democraten en liberalen niet reppen. Nee, een man die de -zo
mooi door Ronald Plasterk geciteerde- bijbel serieus neemt en als
zovelen in dit nieuwe Europa meegaat in de Bijbelse "Zondigheid van het
man-man geslachtsverkeer", die man moet opgeofferd worden aan het toch
wel erg huichelachtige scoringsinstinct van EP-ers die hun positie
(naamsbekendheid)moeten invechten. (Plasterk vroeg zich volkomen terecht
af of Katelijne ook in actie was gekomen als Butiglione Mohamed zou
heten...).
Laten de dappere dames en heren die een overtuigd en uitgesproken
Katholiek naar huis hebben gestuurd zich eens gaan inspannen om de échte
discriminatie, het échte conservatisme, de écht vrouwonvriendelijkheid
en de échte leugen en bedriegerij (Irak bijvoorbeeld) te bestrijden.
Door bijvoorbeeld dit kabinet keihard onder druk te zetten en desnoods
principieel (vies woord in D66 kringen) uit dit kabinet te stappen.