Buttiglione en liberalen (was een andere vreselijke titel)

Fri Oct 29 14:29:21 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bert Bakker <bbakker at USA.NET>:
>Buttiglione en liberalen (was een andere vreselijke titel)

 Die titel was overigens van mij en was zo gekozen omdat Jose Barroso op
 dezelfde wijze en dezelfde toon over Eurosceptici zat te schreeuwen als
 Joseph Goebbels over Joden.
 Da's dus geen aanbeveling. Laten we maar hopen dat hij een beetje in de
 war was en dat hij dat niet elke keer zal zijn als'ie een beetje onder
 druk komt te staan.

>De kwestie is hier of je iemand met zijn opvattingen beleidsverantwoordelijk
>moet maken voor (...)

 Da's een beetje een punt. Eurosceptici worden in de politiek gemeden als de
 pest. Toch bestaat pakweg de helft van de burgers uit Eurosceptici. Niet
 erg democratisch dus. In de Nederlandse politieke partijen klinkt het Euro-
 scepticische geluid nauwelijks door, een soort zelfcensuur. Liever wordt
 gedaan alsof Eurosceptici oerconservatief zijn terwijl exact het tegenover-
 gestelde een feit is. Dat dat terwijl het helemaal niet goed gaat met die
 EU - en wie is daar verantwoordelijk voor ? De Euroscepticus ! De Jood, dus.

>Dus ik ben trots op Sophie in 't Veld,

 Ze kan goed praten (vind ik ook). Maar waar het om gaat is dat er flink
 wat af wordt gekissebist om te maskeren dat het er niet erg democratisch
 aan toe gaat (alleen al die 25 commisarissen, is dat niet wat veel ?). De
 grote verliezer is hoe dan ook de democratie, het slachtoffer de burger.

 Maar daar gaat het allemaal niet om, het gaat weer 's over homo's. Tja...