Europese Joden gedwarsboomd bij vuige plannen

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Fri Oct 29 11:18:43 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk Elegeert wrote:

> Er zijn er ook nog die roepen dat het EP (daardoor) aan
> macht heeft gewonnen en noemen dat zelfs *meer* domocratie.

De frustratie zat en zit kennelijk hoog. Het is ook een gotspe: zo'n
dikke 700 mensen met elk een salaris van meer dan een ton
gemeenschapsgeld zitten uren en uren te vergaderen over dingen waar
uiteindelijk een klein gremium over beslist.
Het EP heeft weinig tot niets met een volwassen democratie te maken, het
is een poppenkast, dus élke kans de melktandjes te laten zien moet
worden aangegrepen.
Dan komt er een meneer uit zuid Italië die, (zoals zovelen uit Zuid
Italië, én Hongarije, en Slavakije, én Zuid Duitsland, én Frankrijk, én
Spanje, én de baltische Staten, én België én etc) een traditioneel
katholieke overuiging heeft. De meneer heeft het lef en het fatsoen open
en eerlijk voor zijn overtuiging uit te komen (vergelijk dat eens met
konkelende en liegende liberale heldin Kroes!) en meldt dat het recht
bij hem altijd gaat boven privé overtuiging. Transparanter kan het niet.
Eerlijker kan het niet. Maar nee, de zichzelf liberaal noemende fractie
van nieuwe inquisiteurs vindt dat de man wegens zijn overtuiging een
beroeps -en spreekverbod dient te krijgen. Want wie niet nét als wij
praat, dat wil zeggen glibberige pseudo-liberale poltieke correctheden
debiterend, die moet z'n grote mond houden.
Dus wordt de man wordt weggestemd.
En dat heet dan een overwinning van de democratie. Ik noem het een
overwinning van de duistere krachten van het spreekverbod, de
intolerantie, de middeleeuwse inquisitie in een modern jasje en de
misselijkmakende liberale zelfgenoegzaamheid.