Dit gebeurt, maar The World Is A Safer Place (met deze regering en D66!

Tue Oct 19 20:13:00 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Huren blijft altijd duurder zolang kopen met hypotheken wel zwaar
gesubsidieerd wordt maar het kapitaal van sociale of commerciële verhuurders
in hun woningen niet. Bijbouwen helpt dus niet. de bouw stokt zelfs in
Amstedam, IJburg en andere bouwlocaties liggeb zelfs braak, want de verkoop
stagneert omdat de marktprijzen met hypotheeksubsidies door starters niet
opgebracht kunnen worden en huren nog duurder is zonder identieke subsidie.
Onder de prijs verkopen kan niet, dan stort de markt in en speculeren de
kopers en zullen huizenbezitters met hypotheken in de problemen komen, onder
de kostprijs verhuren kan ook niet zonder het verschil te subsidiëren.
Alleen het geleidelijk halen van de hypotheeksubsidie-lucht uit de
huizenprijzen kan de koop- en huurmarkt weer gelijk en gezond maken, zonder
brokken. Schaars zullen huizen altijd blijven in Nederland, met of zonder
subsidies, die verstoren slechts de markt en maken huren duurder dan kopen,
blijven de aantallen niet schaars, dan wel de kwaliteit (grootte en
ouderdom). Dat los je nooit op door iedereen of alleen de kopers te
subsidiéren.

Fritz