het minimumloon

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Oct 15 04:35:31 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Bart Meerdink wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Deze denkbeelden zweven in diverse vorm inderdaad al zeer lang rond.
> Deelname aan de arbeidsmarkt is belangrijker dan dat men daarmee het
> minimumloon weet te verdienen. Er zijn sowieso grote groepen mensen die
> niet 100% inzetbaar zijn of nog niet/niet meer 100% productief en die
> wel mee moeten kunnen doen. Er zijn al veel voorstellen geweest om de
> lappendeken van regelingen hierover samen te brengen in een eenvoudiger
> stelsel (ook Joop Wijn heeft hier al wat over gezegd).
>
> Wat is er eigenlijk aan de hand dat dit zo vertekend in de media komt?

Dit kabinet, alsook deze coalitie is niet in staat op een
ordentelijke wijze met het Nederlandse volk te communiceren.

> Wie doet er een poging om elke normale discussie in de kiem te smoren?

Ze (het landsbestuur, en een deel van de politiek) zoekt
daarvoor voortdurend een zondebok. Zo erg dat het gewoon
opvalt.

> Alsof het kabinet het minimumloon wil afbreken,

Nee, daar hebben ze een paar andere volksverlakkers voor, de
coalitie partijen geheten, die onder het mom van dualisme
slechts op zoek gaat naar een meerderheid, i.p.v. een breed
draagvlak voor verstrekkende ingrepen in het leven en de
kwaliteit ervan voor grote delen van de Nederlandse
bevolking. Ook nog met maatregelen waarvan niet is
aangetoond en/of door deskundigen bestreden worden.

> en de Waal doet net of
> men de laagstbetaalden honderden euro's per maand wil afstelen.

Nou nee, hij stelde voor dat de VDD voorganger eens voor 80%
van het mininmumloon aan het werk zou gaan.

> De pogingen om de publieke opinie zo zonder enig respect te manipuleren
> roepen bij mij de vraag op

Mijn al een hele tijd. Ook zoals D66 een voorstelling van
zaken geeft die ik niet bij haar vind passen.

> of in sommige journalistieke kringen het
> opdringen van de eigen politieke voorkeuren het niet wint van de plicht
> om het publiek van behoorlijke informatie te voorzien.

Waarom zou je het zoeken waar je zeker weet dat het niet te
vinden zal zijn, Bart?

Bovendien Bart, raak je daar voor een belangrijk deel de
kern van de zaak, maar waarvoor de verantwoordelijkheid bij
de deelnemende coalities zelf ligt.

Hoe staat het jouw eigen politieke voorkeur, Bart?
Als je me toch ene Joop Wijn aanprijst zonder zijn werk zelf
  (patchwork) kritisch te boordelen ..... ;)

Henk Elegeert