Politieke Barometer Wk 41....

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Fri Oct 15 04:13:04 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Aris B. wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl
>
> Beste Ger, beste Lijsters,
>
> Lees op de D66-website eens de kritische opmerkingen van
> Bert in het debat over de wijzigingswet VUT (7 oktober),

http://www.d66.nl/news/item/Verdubbeling%20aantal%20senioren%20vraagt%20om%20maatregelen/3285
www.d66.nl - Verdubbeling aantal senioren vraagt om  maatregelen

"
Nederland telt nu drie gepensioneerden op elke tien
werkenden. Dat aantal zal flink oplopen, tot zes
gepensioneerden op elke tien werkenden in 2040. ‘D66 wil én
een goede oudedagsvoorziening garanderen, én goed onderwijs,
én goede zorg én goede sociale voorzieningen. Als je zoveel
ambities hebt, dan ontkom je er niet aan maatregelen te
nemen om mensen langer te laten werken,’ zegt D66-kamerlid
Bert Bakker
"

Laten we dan maar beginnen met die ambities in combinatie
met maatregelen. Hoe zit dat?
- waaruit blijkt dat die maatregelen nodig zijn?
        - leiden die maatregelen tot het gewenste effect?
        -
- waaruit blijkt dat er niet aan te ontkomen is?

Mijn conclusie; nergens uit. Bert Bakker zuigt ze uit de
duim, en doet alsof er een directe relatie bestaat tussen
het een en het ander. Niet dus!

- Waarom zet D66 niet in op die (genoemde) ambities zelf?
- Waarom eist D66 een rol op in een conflict waaraan ze zelf
meer dan gemiddeld bedraagt?

Waarom verwacht D66 - in navolging van die twee coalitie
partijen dat D66 (vervult uitstekend de rol (zichzelf
opgelegd), die van haar wordt verwacht) - het goed doet met
die belachelijke bemiddelingsvoorstellen?

> en lees dan eens onderstaand ANP/NOS bericht van vandaag
> over een D66-CDA-initiatief wat tot een oplossing kan
> bijdragen.

Wiens oplossing, en in welk conflict?

> En zeg dan nog eens dat D66 doof blijft voor
> alle inhoudelijke kritiek op de voorgestelde regelingen.
> Daggutnie.

Dogikwel. D66 blijft als verblind door het 'eigen gelijk'
(een kinderhand is vlug gevuld) de vakbonden en pufda
aanvallen (en tjonge, wat doorzichtig) in plaats van naar
het volk zelf te luisteren.

Henk Elegeert