Besnijdenis

Henk Elegeert hmje at HOME.NL
Thu Oct 14 23:32:35 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Hein van Meeteren wrote:

> REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

> Dat dácht je. De Sikhs denken daar héél anders over: je haar, dat is het
> leven zèlf, en dat laat je dus groeien.

Oeps. In dat geval ..... , kern is en blijft daarover zelf
kunnen beschikken/beslissen.

> Het is toch van de zótte dat arme kindertjes onder dwang bij een enge
> man met een schaar en een mes gebracht worden die een van de mooiste
> delen van hetr menselijk lichaam, het haar, wreed mutileert?

Dat 'onder dwang' het staat me tegen. In de kern, schending
van de Rechten van het Kind.

> Now we're talking. Mutilatie aan lichaamsdelen die er toe doen! Die het
> verschil maken! Ayaan, kom in actie, alsjeblieft!

De actie kan eruit bestaan; de minister van jusitie
aanspreken op handhaven van reeds bestaande wet- en
regelgeving.

De politiek kan komen met andere voorstellen tot wetgeving,
mits het debat maatschappelijk gevoerd, en met een juiste
voorstelling van zaken.

Henk Elegeert