Besnijdenis

Hein van Meeteren heinwvm at CHELLO.NL
Thu Oct 14 23:35:21 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Henk van Lingen wrote:

> PS: Hein, ik moet natuurlijk niet happen op die kappersflauwekul,

Dit is een paradoxale reactie; óf je reageert óf je reageert niet, maar
je moet níet zeggen dat je niet moet reageren en dan tóch reageren.
Niettemin. Ik vergeef het je.

  maar
>     merk toch maar even op dat haar en nagels weer lustig bijgroeien en
>     dat voorhuiden daar aanzienlijk meer moeite mee hebben.

Dus bijgroeien is het criterium? Als voorhuiden, clitorissen of andere
delen bij zouden groeien, dan zou er minder aan de hand zijn? Dus je kan
iemand tegen de zin kaalscheren (gebeurt wel eens als straf) en dat niet
als inbreuk op de lichamelijke integriteit beschouwen omdat het haar
weer bijgroeit?
Nee. je moet ten principale met je poten van andermans lijf afblijven
als hij/zij dat niet wenst, sowieso. Althans, dat geldt voor volwassenen
(mijn zoontje van 3 moet ik nog wel eens de oren wassen...). Daar zijn
we het met elkaar over eens, hoop ik. Van die haren en nagels was
inderdaad een klein grapske. Nederige excuses daarvoor.