Besnijdenis

Henk van Lingen henk at VANLINGEN.NET
Thu Oct 14 20:37:16 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

On Thu, Oct 14, 2004 at 11:07:09AM -0700, Mark Giebels wrote:

> kwam is dan ook goed gekozen. Moeten we iedere ingreep maar gaan
> verbieden of reguleren als overheid, of vertrouwen we op de keuzes van
> de ouders, behalve als er overduidelijk van mishandeling sprake is. Dat
> is bij besnijdenis van meisjes overduidelijk het geval, maar de
> jongensbesnijdenis is veel onschuldiger.

Besnijdenis van meisjes is er in soorten. Met een speld in de clitoris
prikken is onschuldiger dan het wegknippen van de voorhuid bij jongens.
Toch is het verboden. Over de timing of de tact van Ayaan kun je van
mening verschillen. Maar het lijkt me dat er inhoudelijk op dit punt
weinig tegen haar is in te brengen.

Groeten,

PS: Hein, ik moet natuurlijk niet happen op die kappersflauwekul, maar
    merk toch maar even op dat haar en nagels weer lustig bijgroeien en
    dat voorhuiden daar aanzienlijk meer moeite mee hebben.

--
|  (o-  Henk van Lingen                       Utrecht, The Netherlands |
|  /\                                       http://henk.vanlingen.net/ |