Besnijdenis

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Oct 14 20:44:32 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

<-----Original Message----->
>From: Henk van Lingen
>Besnijdenis van meisjes is er in soorten. Met een speld in de clitoris
>prikken is onschuldiger dan het wegknippen van de voorhuid bij jongens.
>Toch is het verboden.

Beste Henk, wat heeft dat ermee te maken? Wil je dat we ook over die
speldeprikken een discussie over gaan voeren?

Ik stel een ethische vraag of het gewenst is dat de overheid alle
ingrepen op pasgeborenen gaat verbieden of reguleren. En of we dat als
liberalen moeten willen. Lijkt mij niet. Jij vindt van wel? Of vindt jij
dat jongensbesnijdenis onder de kwalificatie zware mishandeling valt dat
de overheid hier in moet grijpen om misstanden te voorkomen? En vallen
die flaporen of die andere voorbeelden die ik noemden hier ook onder?
Hoever gaat volgens jou de vrijheid en verantwoortwoordelijkheid van
ouders?

Groeten,
Mark