referendum en D66

Ger gmw.arts at HOME.NL
Wed Oct 13 07:44:29 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

En daarmee is door een initiatiefwet het referendum dus ook een speeltje van
de politiek. Maar dat mag het niet zijn als het onderwerp even niet uitkomt.
Zouden de mensen in het land nu echt zo dom zijn Bert of denken jullie dat
alleen maar. Geloof je nu zelf dat de mensen daar niet dwars door heen
kijken?
De politieke betrokkenheid in naar mijn beleving nog nooit zo groot geweest
als op dit moment. Tenminste als ik af ga hoeveel je de mensen erover hoort
praten, waar je ook komt. En die betrokkenheid kan je allesbehalve als
positief bestempelen voor dit kabinet.
Gisteren nog tijdens het vragenuurtje. D66 was opvallend stil, ik zag je
zitten Bert, en volgens mij moet je nu blauwe tenen hebben van het knijpen
als je je coalitiepartner zo bezig ziet. Ongelooflijk, de arrogantie die er
af straalt. En net als over het referendum houdt D66 wijselijk de mond
dicht.
En toch komt de tijd eraan Bert, en we mogen hopen heel snel, dat je met de
billen bloot moet. Dat kan je beter zelf regiseren lijkt me, maar ja, er is
natuurlijk wel lef voor nodig.

Ger

Bert:

Dat is juist, maar daar is ook een aparte initiatiefwet voor ingediend (door
D66, PvdA en Groenlinks), omdat anders verdragen volgens de tijdelijke
referendumwet - voor zo lang die althans nog in werking is, niet
referendabel
waren en zijn.
Dus het verhaal blijft consistent ;-)

BesteBert,

De europese grondwet om daar een referendum over te houden is toch ook
politiek gekleurd.
Groeten Kees van Loon

Message date : 11-10-2004 08:23
>From : "Bert Bakker"