Betr.: Re: corporatisme

Fri Oct 8 19:53:47 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Het probleem is dat diegenen die wel in Nederland verblijven maar zich vrijwillig geen belastbaar inkomen verwerven, of fiscaal slim regelen dat hun vermogens en inkomsten niet zo belastbaar zijn, niet in de eerste schijf meebetalen aan hun wel verkregen rechten op aow, dus op kosten van andere belastingbetalers. Zonder dat van hen als zij wel aow willen alsnog een premie wordt geheven zoals wel bij mensen die elders verblijven.
Ook rijke ouderen boven de 65 betalen geen nog steeds geen aow-premies voor armere leeftijdgenoten en hebben daardoor een extra laag tarief in de eerste schijf, waardoor armere jongeren meer premies en belasting voor hen en armere ouderen moeten betalen. Over ontvangen ww bijvoorbeeld worden wel weer ww-premies geheven.

Fritz