Patenten als wapen in handen van gevestigde orde

Mark Giebels mark at GIEBELS.ORG
Thu Oct 7 22:34:53 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Dank je Tjerk,

Da's mooi dat die dwanglicenties al bestaan. Wel zou het m.i. een
standaardprocedure moeten zijn, waar geen ministers e.d. bij betrokken
moeten zijn.

Of die 95 cent bij dat medicijn redelijk is kan ik niet beoordelen, maar
het verbaast me niet dat de licentiekosten hoger uitvallen dan de
fabricagekostprijs. Medicijnen ontwikkelen en vooral testen kost nu
eenmaal veel tijd en geld.

Groeten,
Mark