Betr.: Re: corporatisme

Bart Meerdink bm_web at XS4ALL.NL
Thu Oct 7 22:21:32 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

Raimond de Tempe wrote:

> John, ik weet werkelijk niet waarover je het hebt. Het betreft toch een
> conflict binnen NL?

Kan er niets buiten Nederland relevant zijn voor een conflict binnen
Nederland? Je maakt een volstrekt arbitrair onderscheid.

En ook binnen de Nederlandse context vind ik de Amsterdamse demonstratie
alleen maar afleiden van de belangrijke problemen.

En zieligheid is wel een publicitair bepalend criterium. Waarom krijgen
we precies enige met zorg geselecteerde voorbeelden (brandweerman,
bejaardenverzorgster) te zien van mensen die hun beroep niet tot hun 65e
jaar kunnen uitoefenen, en niet die miljoenen mensen die juist
gemakkelijk langer kunnen (en misschien ook wel willen) doorwerken?

Bart Meerdink