Struisvogelpolitiek: De D66 web site is reactionair

Wed Oct 6 14:49:42 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bart Meerdink <bm_web at XS4ALL.NL>:
>Er lopen veel mensen te schreeuwen dat ANDEREN moeten meebetalen zodat
>ZIJ eerder met pensioen kunnen gaan.

 Het is niet waar dat de demonstranten in Amsterdam ouderen waren. Dat
 is een leugen die Aso, bij gebrek aan argumenten, zit te verspreiden.
 De meeste aanwezigen waren rond de 30, 35. Die zijn helemaal niet bezig
 met hun pensioen. De demonstratie was een demonstratie tegen de regering.

 Ik ben zelf geen lid van een vakbond (kom zelfs uit werkgever-milieu),
 maar het was duidelijk dat ik hier, als D66'er van het oude stempel,
 bij hoorde te zijn. Met belangen heeft dat niets te maken.

>Beter zou het zijn om werkelijke oplossingen aan te dragen waar iedereen
>wat aan heeft.

 Verkiezingen, dus.

>Wat mij betreft is het vooral jammer dat de verkiezingen juist het CDA
>onontkoombaar in de regering hebben geplaatst, want daat is het gebrek
>aan kwaliteit (mijns inziens) het pijnlijkst.

 Ik weet het niet... en het gebrek aan kwaliteit lijkt iets universeels
 te zijn. Ook bij andere partijen, ook in andere landen (denk maar aan
 dat rampzalige debat vannacht tussen de vice-presidentskandidaten in
 de US).

 Juist in het CDA klinken er nogal wat geluiden over de koers. Het CDA
 zou daar wel 's heel wat eerder uit kunnen zijn dan D66. In dat geval
 zou het CDA vooruitstrevender zijn dan D66 (okee, daar is niet veel
 voor nodig, maar gezien het verleden van zowel D66 als het CDA zou het
 toch een opmerkelijke zaak zijn als het CDA progressief zou worden en
 D66 reactionair zou blijven).

 Feit is dat de CNV'ers bij de demonstratie het meest kabaal maakten.