Op radio: Bert Bakker over de vakbonds-acties

Aris B. B.Aris at TWEEDEKAMER.NL
Mon Oct 4 17:59:50 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

*) Is het uitschrijven van een Referendum (waarover Bert vanmiddag
expliciet zei, dat de politiek daar iets mee moet doen, daarop serieus
in moet gaan) "vooledig aan maatschappelijk protest voorbijgaan"?
Luister beter naar Bert, Marc-Alexander! Zie de door mij aangeduide
"progranmma gemiost"-website.

*) Als het volk in de sloot springt moet de politiek daar volgens jou
blindelings, kritiekloos achteraan springen, en niet om het volk er weer
uit te redden; nee het Volk heeft altijd gelijk. Om een vakbondsleider
te parafraseren: "gaan we in de sloot dan gaan we in de sloot"! Het Volk
veroordeelde Socrates ter dood; het Volk hielp Mussolini in het zadel;
het Nederlandse Volk leverde procentueel de meeste
Waffen-SS-vrijwilligers; van de 1,8 miljoen vakbondsleven vormen maar
200.000 feestvierders "Het Volk"... kom nou gauw!

Bernard Aris