Op radio: Bert Bakker over de vakbonds-acties

Mon Oct 4 17:41:33 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

 Bernard Aris <B.Aris at TWEEDEKAMER.NL>
>Aan alle demonstrerende D66-chatlisters

 D66 was niet vertegenwoordigd op de demonstratie. Zelfs niet in de pauze-
 filmpjes die regelmatig vertoond werden en waarin politici te zien waren.

>Valt het jullie ook op dat het afgelopen weekend het steeds D66 was die
>met constructieve oplossingen kwam?

 Op welk moment deed D66 dan water in de wijn ?

 Ik heb de indruk dat wat jij 'constructieve oplossingen' noemt, alleen
 maar wat blabla is om gewoon verder te kunnen gaan zonder zich ook maar
 iets van de burger aan te trekken. Dat maakt geen goede indruk.

 Nu is de boodschap: we willen wel praten met de vakcentrales maar het
 mag alleen nergens over gaan.

>(...) in 1999 (...) met die "voorlopige Referendum-wet" liet lijmen.

 Hoezo, werd in 1999 dan al het kabinet Aso beraamd ?

 Het gaat er toch gewoon om of D66 opnieuw de kant van het Volk kiest ?
 Tot nu toe luidt het antwoord op die vraag 'neen' en zolang dat antwoord
 'neen' blijft luiden, wil het Volk niets van D66 weten. Da's toch niet
 zo raar ?

 Een paar jaar geleden was het ondenkbaar dat een partij -welke dan ook-
 het Volk openlijk de rug toe zou keren. Nu is het in de mode omdat For-
 tuyn ook steeds overal wegliep. Met name Brinkhorst berokkent D66 momen-
 teel enorme schade.