Op radio: Bert Bakker over de vakbonds-acties

Mon Oct 4 18:13:18 CEST 2004

REPLY TO: D66 at nic.surfnet.nl

>*) Als het volk in de sloot springt moet de politiek daar volgens jou
>blindelings, kritiekloos achteraan springen,

 Dat is toch niet wat er speelt ?

 De politiek voert een Pim Fortuyn-toneelstuk op en het Volk moet daar
 niets van hebben. We mogen deze keer (bij uitzondering) inderdaad over
 het Volk spreken aangezien de woede over het 'beleid' het Volk als een
 man in beweging brengt.

 Het zal nog een stuk erger worden ook, lijkt mij... Als de politici niet
 tijdig tot inkeer komen, dan gaat gegarandeerd heel Nederland plat. Het
 gaat helemaal niet om de positie van de vakcentrales - deze geven slechts
 de eerste aanzet omdat de politici dat niet in de Kamer doen en het moet
 immers ergens beginnen. Als men kritiek kan hebben op de vakcentrales dan
 zou het moeten zijn dat ze zo vreselijk lang gewacht hebben.

 Marc Fluks